Handelsbetingelser hos Polax

Generelle oplysninger

Polax ApS
Gammel kongevej 140B
1850 Frederiksberg, København
Telefon: 51430907
E-mail: info@polax.dk
CVR: 43883739

(OBS. Denne adresse er kun kontor. Alle pakker skal sendes til vores returadresse på Ryhavevej 50A, 8210 Århus)

Priser

Hos Polax er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke.

 

Wold Health Days kampagne:

Fra den 2. til den 7. april 2024 inkluderer vi to stykker Epsom salt gratis med hver ordre, når der købes et eller flere af vores isbad- og saunaprodukter. For at kvalificere sig til de to gratis stykker Epsom salt, skal købet mindst omfatte værdien af vores Isbad Original model. Tilbuddet gælder derfor ikke ved køb af komplementære produkter. 

 

Udvidet tilfredshedsgaranti

Som forbruger har du 30 dage til at afprøve nedenstående produkter, fra dén dag hvor du afhenter din vare på pakkeshoppen eller får den leveret til hjemmeadressen.

Garantien indbefatter, at du kan prøve produkterne i op til 30 dage, som om det var dine egne. Hvis produkterne ikke er noget for dig alligevel, kan du kontakte os på info@polax.dk. Heraf får du får tilsendt et omkostningsfrit returlabel, samt du får alle dine penge tilbage fra købet af produktet, uanset varens stand.

Hvilke produkter indgår i 30 dages tilfredshedsgaranti:

Isbad Original™

Isbad Deluxe™ 

 

Betaling

Polax modtager betaling med Mobilepay, Mastercard, Visa, Apple Pay, Anyday og Google Pay.

Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her.
Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 


Ansvarsfraskrivelse
Vedrørende alle vores isbade er det på eget ansvar at sikre, at placeringen kan klare bæreevnen på isbadet, afhængigt af hvilken model der er tale om.

Prisfejl

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.


Forbehold

I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

 

Fragt

Polax tilstræber at afsende ordre indgået inden 15:30 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.

Som udgangspunkt afsender vi din ordre samme eller næstkommende hverdag. Vi bestræber os på, at leveringstiden kun er 1-2 hverdage. Vi tilbyder altid en gratis fragtløsning i Danmark ved køb over 699 kr. Ved bestilling til hjemmelevering vil der være et forsendelsesgebyr på 55 kr. med GLS og 65 kr. med PostNord.

Polax leverer gennem PostNord, GLS og DAO. Se mere under "Forsendelse og levering". Pakken kan sendes til din adresse eller det nærmeste posthus eller pakkeboks i dit område. Din bestilling vil blive afsendt fra vores lager i Århus.

Vi sender til hele Danmark inklusive Færøerne. Bemærk, at Grønland ikke er tilgængeligt på shoppen. Kontakt os via e-mail, hvis vi skal finde en løsning for levering til Grønland.

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke automatisk flyttes til nærmeste udleveringssted, hvilket du så får besked om. Opstår der problemer med forsendelsen, kontakt os venligst på mail til info@polax.dk.


Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@polax.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.


Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du kun kan få en del af fragtomkostningerne tilbage. hvis du fortryder en del af dit køb.


30 dages returret

Som forbruger har du 30-dages udvidet returret på alle isbads- og saunaprodukter i vores shop. Perioden starter fra det tidspunkt, pakken ankommer til leveringsadressen. Garantien indbefatter at du kan prøve produktet, som i en fysisk butik. Dette betyder, at du kan åbne, samle og godkende kvalitet, egenskaber og den måde produktet fungerer, men ikke at du kan tage det i brug. Hvis du finder ud af, at produktet ikke opfylder dine behov, kan du foretage en returnering via vores returportal. Vi sørger for at sende dig en returlabel uden omkostninger, og du får fuld refusion af købsprisen. Dette gælder kun såfremt, at varen returneres i samme stand, som da du modtog det.


Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Det koster 39 kr. at returnere din pakke og dette bliver fratrukket tilbagebetalingen.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: større varer.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 299 kr.


Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Når vi har modtaget varen kan der gå op til 14 dage før vi har behandlet din returforsendelse og tilbagebetalt beløbet.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  


Varen sendes til:

Ryhavevej 50A
8210 Århus


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.


Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@polax.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via  www.naevneneshus.dk 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr


Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Polax ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på www.polax.dk er Polax ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@polax.dk


Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Polax ApS
Ryhavevej 50A
8210 Århus

E-mail: info@polax.dk


Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: ____________________  Modtaget den:___________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________ Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10.08.2023